Cigdem

Cido.se

Annons

Istanbul

Nu får jag passa på att uppdatera lite mer om semestern för jag har bara skrivit om halva kom jag på! Sist jag skrev handlade det om vår resa till Ordu. Vi åkte tillbaka till Ankara från Ordu och morgonen därpå packade vi om väskorna för att åka till Istanbul i 3 dagar (2nätter).

Flyget var på eftermiddagen så vi behövde inte stressa. Eftersom Istanbul inte är så barnvänligt och vår största anledning till att åka var att vi skulle gå på bröllop fick Eser stanna i Ankara med sina fastrar.
Det kändes som den bästa lösningen för oss alla. Vi tog heller inte med oss barnvagnen utan bara babyskyddet och bärselen räckte.

Första dagen när vi kom fram tog vi det bara lugnt, andra dagen bjöd på shopping på bland annat Istinye Park och bröllop på kvällen. Sista dagen tog vi också det relativt lugnt då vi skulle tillbaka till Ankara på kvällen. Det blev mer shopping innan vi åkte till flygplatsen.

Flygplatsen i Ankara, flyget var en halvtimme försenat.

Världens bästa man som fyllde år dagen innan, alltså den 8e augusti

Fika på kvällen efter middagen

Frukostbuffe andra dagen

Bästa sällskapet

och bästa utsikten!

Blev fin i håret hos frisören inför bröllopet

Vi åkte båt över till bröllopet, perfekt för att slippa köra i trafiken!

Fina brudparet!

Frukost sista dagen

Selfie vid Eminönu efter massa shopping och dags att åka mot flygplatsen!

Jag får aldrig nog av Istanbul! Är alltid lika förväntansfull när jag åker dit och mår dåligt när det är dags att åka därifrån. Denna gång blev det en kort visit men det är verkligen bättre än ingenting!

Vi åkte alltså tillbaka till Ankara där vi hade lämnat Eser för att dagen efter flyga ner till Bodrum för den riktiga semestern!